Jdi na obsah Jdi na menu
 


Volná dieta

22. 10. 2009
Volná dieta neboli dieta pro labužníky je určena těm, kdo se nechtějí celou dobu jen omezovat, ale je jim bližší měnit skladbu jídla v závislosti na hladu, chutích nebo momentální náladě.
 
Tato dieta nabízí dva druhy jídelníčku: rychlejší, při kterém se sice více omezujete, ale výsledky se projeví dříve, a volnější, který je více labužnický, ale hubne se při něm pomaleji. Tyto dva druhy jídelníčku se střídají podle vytyčených cílů nebo momentálních chutí po jednom dni nebo po týdnu.
Klíčové pravidlo volné diety je respektování svého hladu. Když nemáte hlad po ránu, dejte si jen čaj a později si vezměte jablko nebo banán. Také si určete vlastní časový plán. Můžete začít večeřet společně s dětmi už v sedm večer, nebo jíst až v půl deváté s partnerem. Rozhodně se ale nedoporučuje obojí.

Snídaně volné diety by měla být bohatá. Měla byste se ale vyhnout potravinám, které obsahují klasický bílý cukr, který je tělem velmi rychle vstřebán. Preferujte mléčné výrobky, ovoce a bílkoviny. Jogurt si například můžete osladit medem. Pro rychlejší hubnutí si dejte dva jogurty a ovoce. Pokud se neobejdete bez chleba, dejte si dva celozrnné plátky místo ovoce. Nemáte-li hlad, dejte si jen čaj nebo kávu a až v deset hodin snězte kus ovoce a jogurt.

Hlavně bílkoviny a tepelně upravenou zeleninu by měl obsahovat oběd. Nejvhodnější je pro něj zeleninový salát. Naopak na minimum snižte příjem škrobů. Bílkoviny dodávají energii, zelenina díky vláknině působí na střeva a snižuje hladinu inzulínu v krvi.

Utišíte-li svůj hlad pomocí rýže, těstovin či čočky, bude se vám dobře spát. Proto jsou tyto potraviny vhodné pro večeři. K těstovinám si dejte zeleninu, které by mělo být více než těstovin.
Jako vhodný doplněk této diety je pohyb zvaný pilates, který rýsuje svaly. Konzumace škrobů večer a bílkovin v poledne vám pomůže zachovat svalovou hmotu, tak proč ji trochu nezpevnit?
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář