Jdi na obsah Jdi na menu
 


Dieta DD

22. 10. 2009
Chcete vyzkoušet opravdu nezvyklou dietu, která dělí lidi do kategorií bojovníků, citlivek, umělkyní a venuší? Poznejte dietu dd a přečtěte si, co si o ní myslí odborníci.

Dieta DD pochází z pera jistého amerického lékaře dr. Dummlsteina, který prý původně pocházel z Brazílie, a dokonce se odvolával i na české předky. Nakolik byl skutečným odborníkem na diety, je těžké posoudit, protože jeho stravovací plán je pouze určitou modifikací jiného dietního systému, který byl publikován již několik let před ním. Dummlstein vychází z teorie, že se v noci organismus regeneruje, a není tedy nutné ráno doplňovat energii snídaní. Na stejnou věc ovšem již dávno před ním přišla řada stoupenců přírodní stravy a biorytmů. Dieta DD také doporučuje jednou za čas "napumpovat" tělo živinami a vitaminy do zásoby. Ani v tom však není původní. Předběhl ho jiný americký lékař, dr. Katahn, svou rotační dietou, ve které se střídají nízkokalorické dny se dny, kdy si můžete dopřát, co hrdlo ráčí. Díky tomu pak nedojde ke zpomalení metabolismu a snižuje se riziko vzniku jojo efektu po skončení diety. O skutečnosti, že tělo mnoho minerálů a vitaminů (pokud je v daném okamžiku nevyužije) beze zbytku vyloučí, však mlčí.

PRINCIP DIETY DD

Doktor Dummlstein doporučuje střídat režim - někdy jíst ráno a dopoledne a jindy ve stejný čas hladovět. Kdy tedy jíst a kdy nikoli? Snídani a dopolední svačinku si dopřejte v sobotu, v neděli, v pondělí a potom ve čtvrtek. V ostatní dny dopoledne nic nejezte. Podmínkou je dodržovat DD dietu celý měsíc, a to pouze v případě, že jste v psychické pohodě. Dalším doporučením je konzumovat stravu děleným způsobem, tzn. nemíchat bílkoviny a sacharidy dohromady. A co jíst? Dieta dělí lidi do čtyř skupin podle typu postavy. (Ne náhodou vám může typologie připomínat dělení podle krevních skupin dr. D. Adama.) Pokud máte chuť dietu DD vyzkoušet, zjistěte, zda jste Bojovnice, Citlivka, Umělkyně nebo Venuše.
 

VENUŠE

pojmenování tohoto typu jasně naznačuje, jaká bude její typická postava. Křehký vršek, široké boky, silná stehna, zadek a častá celulitida. Jedině tento typ je absolutně předurčen k problémům s nadváhou, především v těhotenství a ve středním a pozdějším věku. Připomíná vám to něco?
Co jíst, abyste zhubla?
Ovoce - melouny a lesní plody Brokolici a špenát Drůbež, lososa, tuňáka Olivy, avokádo, mandle, ořechy
Co jíst v omezené míře? Rýži a celozrnné výrobky Sirup a med Červené maso Ovocné džusy Nízkotučné tvarohy a většinu tučných sýrů
Co nejíst vůbec? Šlehačku, máslo, sýry, omáčky Čokoládu Koření, ocet a citrusové plody Bílé pečivo, těstoviny

 

BOJOVNICE

typická žena bojovnice má sportovní postavu nebo tendenci k ní, pokud nemá nadváhu. Je extrovertní, někdy až agresivní a nepoddajná. Když tloustne, přibírá nejvíc v oblasti břicha a trupu. Poznáváte se?
Co jíst, abyste zhubla?
Ovoce, hlavně melouny a lesní plody Všechny druhy zeleniny Celozrnné pečivo Ryby a drůbež Netučné mléčné výrobky
Co jíst jen v omezené míře? Olivy, avokádo, mandle, buráky, kešu oříšky Ostré koření a sůl Med a sirup Kofeinové nápoje Ovocné a zeleninové šťávy
Co určitě nejíst? Šlehačku, máslo, tučné sýry Omáčky a čokoládu Vnitřnosti a červené maso Alkohol Pečivo a potraviny z bílé mouky.
 

CITLIVKA

Většina "citlivek" je štíhlá, křehká, se sklonem k uzavřenosti. Někdy je ale i kousavá, depresivní a zbytečně přecitlivělá. Nemá chuť cvičit, rozhodně ne ve skupině, dává přednost duševní činnosti. Typická je její nadprůměrná inteligence. Hodí se tato charakteristika právě na vás?
Co jíst, abyste zhubla?
Všechny druhy zeleniny Celozrnné výrobky Ryby, drůbež a libové Maso Vejce Koření
Co jíst jen v omezené míře? Olivy a olivový olej Avokádo Mandle, burské a kešu oříšky Ovoce Tučné maso
Co určitě nejíst? Potraviny z bílé mouky Cukr, med a čokoládu Mléčné výrobky
 
 
 

UMĚLKYNĚ

nositelka této postavy je buď hubená a šlachovitá, pokud má nadváhu, pak se jí tuk usazuje okolo pasu a na stehnech. Někdy se může objevit i celulitida. Povahou je náladová, nevyrovnaná, snadno propadá různým závislostem, a když se nemůže pravidelně najíst, je vzteklá. Jste to vy?
Co jíst, abyste zhubla?
Listovou zeleninu, brokolici a květák Drůbež, ryby, zvěřinu, vejce Odtučněné mléčné výrobky Olivy, olivový olej, avokádo Mandle, burské a kešú oříšky Koření a bylinky
Co jíst jen v omezené míře? Ovoce a celozrnné potraviny Červené maso Zeleninu kořenovou Fazole
Co určitě nejíst? Bílé pečivo Alkohol, sirupy, čokoládu, kofein Vnitřnosti
Tip 1: Podle teorie krevních skupin by typ Venuše nejvíce připomínal skupinu A, která má omezovat obiloviny, a naopak do svého jídelníčku zařadit více živočišných bílkovin.
Tip 2: I když se vám doporučuje omezovat olivy, alespoň občas zařaďte olivový olej. Obsahuje až 80% nenasycených mastných kyselin, lecitin, vitaminy A a E a řadu minerálních látek
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář